kutusuzkutkut

Yaz sıcağında çizme giyilir mi?

Posted in Genel by kutusuzkutkut on Nisan 10, 2010

Yaz sıcağında çizme giyilir mi? Bugün Hürriyet gazetesinin cumartesi ekini karıştırırken gözüme çarpan haber buydu. İster istemez içimde bir tediginlik, kalbimde bir çarpıntı oluşuverdi. Hayır dedim, bunu da yapmayın artık, lütfen. Gözlerim hızla haberi tararken, zihnim yıllar öncesine gitti. Çok önceleri, saf bir çocukken kadınların erkeklere hoş görünmek için süslendikleri gibi garip ve komik bir düşünceye sahiptim. Televizyon da bile başroldeki kadın, Jön abiye dönüp “Nasıl olmuşum? Bütün gün senin için hazırlandım, sana daha güzel görünmek istiyorum.”  ve karşılığında yakışıklı abimiz “Sen zaten çok güzelsin.” dediğinde ben de gülümseyerek kafa sallıyordum. Geçen yıllarla birlikte kadınların birbirine bakışlarını, süzüşlerini gürdükçe ve giyim konusundaki sonsuz konuşmalarını dinledikçe gerçeği fark ettim: Kadınlar aslında birbirleri için giyiniyorlardı! “Hayır efendim, kadınlar da herkes gibi başkası için değil kendileri için giyinirler ve kendilerini iyi, güzel hissettikleri şeyleri giyerler” diyebilirsiniz ki haklısınız. Ancak bana öyle geliyor ki kadınların kendilerini iyi ve güzel hissetmeleri için giydiklerini diğer kadınların beğenmesi, etkilenmesi ve hatta kıskanması gerekiyor. Bu duruma en güzel örnek geçen sene yaşadığımız ve hepimizi derinden sarsan tayt dalgasıydı. Hatırlayın, bir anda sanki tüm kadınlar evden pantalon giymeyi unutmuş gibi sokaklara fırlamaya başladılar. Aslında erkeklerin bayram ilan etmesi gereken bu durum, taytlar fark edilince bir hüsrana dönüştü. Tanıdığım, konuştuğum, bildiğim hiçbir erkek tayt modasını beğenmedi. VE hayır kıskandıkları için değil, daha çok fiziği en müsait olanlarda bile komik(ve hatta söylemeye cesaret edebilirsem, çirkin) durduğu için beğenmediler. Bir bale resitaline ya da jimnastik gösterisine hazırlanmıyoruz bayanlar, napıyorsunuz dendi ama bu çabalar kutsal sözcükle savuşturuldu: MODA. (Gerçi gene de saf ve idealist bir grup mücadelesine devam etmiş anlaşılan).

Yazının başında bahsettiğim haberde de beni korkutan bu oldu, yazın sıcağında  sokaklarda çizmeli kadınlar görmek istemiyorum ama biliyorum böyle bir duruma karşı hiçbir savunmamız yok. En iyisi yüce MODA karşısında geri çekilelim beyler, hepimiz biliyoruz, kadınlar ve kıyafetleri arasına girip de kazandığımız bir savaş olmadı daha.  Yazın 55 derecede yanınızdan çizmeyle geçen ilk kadını gördüğünüzde boşverin aklınıza bu yazı gelsin, gülümseyin yolunuza devam edin. Büyüklerimizin de dediği gibi: This is a fight we cannot win! Akşama Madrid-Barcelona maçı var, gelin yavaşça geri çekilelim hep birlikte.

Tagged with: , ,

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elf said, on Nisan 10, 2010 at 11:47 am

    Şimdi gidip üstümü değiştirmem gerekmiş gibi hissettim kendimi..:))


Bir Cevap Yazın

