kutusuzkutkut

Okudum, gördüm, dinledim!

Posted in sinemaydı kitaptı kültürel işler by kutusuzkutkut on Nisan 5, 2010

Bu hafta okuduklarımı, gördüklerimi, dinlediklerimi özetleyivereyim hemencecik:

Hindistan ile ilgili kitapları seviyorum. Daha önce Hindistandaki kast sistemini eğlenceli bir dille eleştiren Beyaz Kaplan’ı zevkle okumuştum. Shantaram da  Avustralyalı bir kanun kaçağının saklanmak üzere geldiği Bombay’a aşık olarak oranın yerlilerinden biri haline gelme sürecini anlatıyor. Yaklaşık 900 sayfalık roman boyunca batılı(avustralya olduğu için aslında doğulu demek lazım ama) bir yabancının, Hindistanın fakir, zengin, kirli, saf, suçlu, mistik yönlerini keşfetmesi akıcı bir dille anlatılıyor. “Kader seni güldürmüyorsa, espriyi anlayamadın demektir” sloganlı kitap düşündüren, eğlendiren, üzen ve zihninizde çeşitli tatlar bırakan yapısıyla keyifle okuduklarım listesinin yolunu tutuyor. Aklımda kalan alıntılardan bazıları: ” Yoksulluk ve gurur kan kardeş gibidir. Fakat sonunda mutlaka biri diğerini öldürür.”/ “Karla bir keresinde erkeklerin ne düşündüğünü gözlerini kaçırdıklarında, ne hissettiklerini ise tereddüt ettiklerinde belli ettiklerini söylemişti. Kadınlar için ise tam tersidir, diye eklemişti”.

Titanların Savaşı’na büyük beklentilerle gittiğimi itiraf etmem gerekiyor. Epik bir hikaye olması, mitolojik öğeler, üç boyutlu olması, savaş sahneleri ve efektler derken eğlenceli bir pazar akşamı umuyordum. Ne yazık ki film beklentilerimin çok uzağında kaldı. Klişe replikler, yaratıcılıktan uzak savaş sahneleri, birbirinden kopuk karakterler filmi sıradan bir hollywood pazarlama başarısına indirgedi benim için. Bu arada 3boyutlu film izlerken salonun orta kesimlerinden bilet almanızı tavsiye ederim, görüntü kalitesi en yüksek olarak oralardan izleniyor.

Gripin’in yeni albümü ise  öncekilere göre çok farklı bir soluk getirmese de beni tatmin etti. Albümde kötü ya da kalitesiz diyebileceğim parça olmamakla birlikte, koca çınar, durma yağmur durma ve beş özellikle beğendiğim parçalar oldu. Dinleyin!!

Bir Cevap Yazın

